איך להתמודד עם חרדת בחינות בזמן הקורונה?

ימי קורונה.

חלפה לה כבר למעלה משנה מאז שהעולם הוכה תדהמה, זאת בעקבות נגיף חדש שהגיע לכדור הארץ הביא לכך ששגרת היום יום שלנו השתנתה מקצה לקצה בין רגע. הנגיף הביא איתו הגבלות רבות בניהן ריחוק חברתי, בידוד, סגר ובנוסף גבה את חייהים של אזרחים רבים מכל קצבות הגלובוס ללא כל הבדל בין דת, גזע, מין וגיל. מצאנו עצמנו מתאימים את חיי היום יום והשגרה שלנו ולמדנו כיצד עלינו לחיות לצד נגיף הקורונה. בין יתר הדברים ששינה הקורונה זוהי מתכונת הלימודים והבחינות.

מבחנים בימי הקורונה.

כפי שתיארנו בפסקה הראשונה כחלק מהשינויים שהחלו בעקבות הנגיף מתכונת הלימודים והבחינות השתנתה, מכיוון שנאסר להתקבץ מספר אנשים בחדר מסויים לטובת לימוד או בחינה מצאנו עצמנו לומדים ועונים על בחינות בצורה מקוונת, לרבים מאיתנו השיטה הזו היא חדשה ועלולה להלחיץ רבים כיוון שמעולם לא נבחנו בשיטה שכזו והדבר הוביל לחרדת בחינות חדשה מסוג אשר אותו לא הכרנו מלפני כן, הכנו עבורכם שני טיפים כיצד ניתן להתמודד עם חרדת הבחינות בזמן הקורונה.

המקום הבטוח שלנו.

לכל אחד מאיתנו קיים לפחות מקום אחד אשר בו הוא מרגיש רוגע, שלווה וביטחון. המקום הזה יכול להיות אחד מחדרי ביתנו, גינה אהובה עלינו, פארק סמוך לביתנו ועוד. כאשר מדובר בלחץ ממבחן מקוון דרך יעילה להתמודד עימו זה לעשות את המבחן מהמקום הזה שבו אנו מרגשים טוב ובטוחים בעצמנו, בכך נפחית את הלחץ והחרדה מהמבחן הקרב ובא.

לתרגל נשימות.

יתרון ענק למבחן מקוון זה שאנו יכולים לצאת שניה באישור הבוחן כמובן לנקות שניה את הראש לנשום עמוק מספר פעמים להרגע ורק אז לחזור למבחן. למידע נוסף פנו לעדי שניידר